onsdag 12 september 2012

En dag på jobbet

Det har varit en händelserik dag på Bryggeriet i Malmö, där jag jobbar heltid med allt från öppethållande av våra skateparker, till administration och arrangemang av olika slag. Vi är mitt i skiftet mellan sommar- och vintersäsongen, när vi flyttar från Stapelbäddsparken till Bryggeriet skatepark. Det är många bitar som måste falla på plats och fixas inför säsongsöppningen. Splitternya streetytan ska finslipas, målas och städas. Nya medlemmar ska registreras och information ska förmedlas, för att bara nämna några saker som måste göras.

Bryggeriets populära skateskola.
Idag började jag min arbetsdag med att lägga ut information om Skate Goats, som är vår populära skateskola på Bryggeriet. Om du bor i, eller i närheten av Malmö och skulle vilja få lite tips av erfarna coacher, så kanske det är något för dig?! Kolla bryggeriet.org för mer info!

Efter lunch var nya streetytan färdigstädad och redo att invigas av eleverna på Bryggeriets gymnasium. Innan eleverna fick rulla in på nya ytan, höll John J-Mag Magnusson ett litet tal. Strax därpå fylldes nya streetytan för första gången till bredden av skateboardåkare. Vi i personalen samlades sedan på kontoret för personalfika och J-Mags födelsedagsfirande.

Bryggeriets gymnasium först ut att testa nya streetytan.

Under eftermiddagen registrerade jag alla 57 nya elever i årskurs 1 på Bryggeriets gymnasium, i vårt medlemsregister, innan jag ringde Anna Smideman, för att planera lite inför vår kommande No Limit-konferens. Konferensen kommer att äga rum på Bryggeriet den 3-4 november. Rekommenderar dig att boka in det i kalendern redan nu, om du vill vara med och påverka No Limits verksamhet under det kommande året. 

Personalfika.
Sedan började arbetsdagen lida mot sitt slut, men det innebar inte att jag lämnade Bryggeriet för det. Det var nämligen dags för den efterlängtade personalskaten på den nya ytan och jag kan tala om att den är sjukt rolig(!!!). Jag ser fram emot hösten på Bryggeriet!

Bra avslut på arbetsdagen.






I morgon öppnar vi upp Bryggeriet för alla kl. 16:00. På måndag rullar Tösabidarna igång igen och som jag nämnde i tidigare inlägg, så är det måndagar kl. 18:00-21:00 som gäller.

Välkomna till Bryggeriet!

1 kommentar: